Devlet Opera Sanatçısı Nilgün Serimoglu'ndan ses getirecek İnci Taneleri yazısı

Yaşam 07.02.2024 - 12:23, Güncelleme: 07.02.2024 - 17:00 1228+ kez okundu.
 

Devlet Opera Sanatçısı Nilgün Serimoglu'ndan ses getirecek İnci Taneleri yazısı

SEÇKİNHABERTV- Yılmaz Erdoğan'ın senaryosunu yazdığı ve başrolünü oynadığı siyasilerin bile radarına giren İnci Taneleri dizisi gündemdeki yerini korumaya devam ediyor. Hazar Ergüçlü'nün hayat verdiği Dilber karakteri hakkında ilginç tespitlerde bulunan Devlet Opera Sanatçısı Nilgün " Serimoglu'nun MÜTHİŞ BİR PAZARLAMA TAKTİĞİ" yazısı büyük dikkat çekti.

SEÇKİNHABERTV- Yılmaz Erdoğan'ın senaryosunu yazdığı ve başrolünü oynadığı siyasilerin bile radarına giren İnci Taneleri dizisi gündemdeki yerini korumaya devam ediyor. Hazar Ergüçlü'nün hayat verdiği Dilber karakteri hakkında ilginç tespitlerde bulunan Devlet Opera Sanatçısı Nilgün "  Serimoglu'nun MÜTHİŞ BİR PAZARLAMA TAKTİĞİ" yazısı büyük dikkat çekti.    İşte Devlet Opera sanatçısı Nilgün Serimoglu'nun o yazısı:    MÜTHİŞ BİR PAZARLAMA TAKTİĞİ Son günlerde kurgulanmış olduğunu düşündüğüm bir tartışma konusu var medyada. Yılmaz Erdoğan’ın yazıp, oynadığı “İnci Taneleri” adlı dizi tüm medyayı ele geçirmiş durumda. Youtube da  börek tarifi bile arasanız karşınıza Dilber ve onun cüretkar, sakınmasız dansı çıkıyor.  . Bir yapım düşünün; tasarlamış, uygulamada en küçük ayrıntılara kadar titizlikle çalışmışsınız. Konu Yeşilçam’ın ilk günlerinden günümüze kadar yüzlerce versiyonu yapılmış olan alt düzey eğlence dünyası ve onun sarf malzemesi olan insanlar. Orta derecede sinema kültürüne sahip  olanlar bilir; Türk sinemasının kare asları olarak bilinen kraliçeleri de sinema serüvenlerinde en az iki ya da üç kez pavyon gülü hatta hayat kadını oldukları filmlerde oynamışlar, dekolte kıyafetlerle pavyon dansları yapmışlardır. O filmler vizyona girince dönemin izleyici kitlesindeki kadınlar   pavyonlarda çalışmak için kuyruk mu oldular? Hiç sanmıyorum… Herhangi bir konuda medyada, kamu oyunda ön sıraya geçmek isterseniz günümüz koşullarında bu çok zahmetli ve pahalı bir şey. İzleyiciye sunulan çok fazla ürün var. Rekabet hiç olmadığı kadar acımasız. Fakat bir kestirme yol var; o konuda çelişkili yorumları, gömer gibi davranıp arka planda öven fikir çatışmalarını medyaya taşırsanız bingo…  İnsan zihni planlı tekrarlara karşı zayıftır. Tekerlemelerin gücü gibi… Bir şey tek düze bir şekilde sürekli karşınıza çıkıyorsa üstelik ritm gibi, sayısal beden hareketleri (yani dans) gibi rutinlere sahipse giderek zihniniz de bu rutine eşlik etmeye başlar. Reklam piyasasının mantığı zaten budur. Tekrarlar yoluyla bilinç planlama, ürün yerleştirme.  Bu gerçekten ticari bir dehanın kullandığı başarılı bir yöntem. Bırak lehte aleyhte konuşanlar sizin adınıza doğal promosyonu yapsın. Böylelikle dizi seyretmeyenler bile “N’oluyor? Ne varmış bu dizide?” Diye klipleri izlesin. Bu sonucu tek yönlü yani olumlu yorumlarla sağlayamazdınız.  Bizim bazı halk söylemlerimiz vardır; bunlardan biri “yiğidi öldür, hakkını yeme” der.   Yılmaz Erdoğan’ın oyunculuğu konusunda da bazı eleştirilere rastladım. Yılmaz Erdoğan benim kıstaslarıma göre çok başarılı bir sanatçı. İlk Mükremin tiplemesiyle kendine unutulmaz bir yer yaptı. Sonra başka yapımlar geldi arkasından. Bunlar genellikle  komedi dalındaydı.  Ben kişisel fikrimi söyleyecek olursam onun komedi tarzını hep sevdim. Sosyal mesajı olan konuları işledi ve hiç sevmediğim abartılı ses ve beden anomalilerini kullanmadı. Sade ve güçlü diyaloglar ve olay zincirleriyle güldürdü, düşündürdü. Uzun süreli komedi yapmış aktörler eğer kabuk değiştirmek isterlerse karşılarına önemli bir engel çıkar; daha önce canlandırdıkları karakterlerin izleyicide bıraktığı izler çok koyu ve kalıcıdır. Aktör ne yaparsa yapsın ilk karakter duvardaki rutubet lekesi gibi yeni tiplemeyle boğuşur, öne geçmeye çalışır. Bu nedenle Yılmaz Erdoğan’ı kaygıyla izledim. Her an Azem’in gözlerinden Mükremin’in bakmasını bekledim ama hayret… Öyle bir şey olmadı. Çok sade ve abartısız bir oyunla yalnızca yeni birini, Azem’i gördüm onda.  Gelelim Dilber’e… Bir sanatçı gözüyle baktığım zaman çok iyi planlanmış, çalışılmış bir performans sunuluyor bizlere. Gülşen’in bir süre önce sergilediği kalça dansından nefret etmiştim. İncitici derecede müstehcen gelmişti bana. Dilber’in dansını izlerken bu duygulara kapılmadığımı görerek bir kez daha hayret ettim.  İlkel bir ritmle doğal gibi gösterilen ama ince bir teknik içeren bir dans sergiliyor Dilber. Her medya atağımda karşıma çıkan bu dansı geri çevirmeden izler oldum .İzlerken de “tüh keşke zamanında pavyonda çalışsaydım “ diye bir pişmanlık da duymuyorum (gülme efekti…) Dizideki sahneler de abartısız, doğal ve inandırıcı. Dilber yaptığı cüretkar danslara karşın cahil ama iyi niyetli, özde bozulmamış bir sıcaklığı iletiyor izleyiciye. Çok iyi kotarılmış bir proje. Sonuç olarak bu yapımdaki pazarlama, promosyon ekibini ticari zekalarından ötürü kutluyorum.  En azından ben başka koşullarda sabahın köründe bu yazıyı yazmazdım. (HABER: Mustafa Barış DURAK)  
SEÇKİNHABERTV- Yılmaz Erdoğan'ın senaryosunu yazdığı ve başrolünü oynadığı siyasilerin bile radarına giren İnci Taneleri dizisi gündemdeki yerini korumaya devam ediyor. Hazar Ergüçlü'nün hayat verdiği Dilber karakteri hakkında ilginç tespitlerde bulunan Devlet Opera Sanatçısı Nilgün " Serimoglu'nun MÜTHİŞ BİR PAZARLAMA TAKTİĞİ" yazısı büyük dikkat çekti.

SEÇKİNHABERTV- Yılmaz Erdoğan'ın senaryosunu yazdığı ve başrolünü oynadığı siyasilerin bile radarına giren İnci Taneleri dizisi gündemdeki yerini korumaya devam ediyor. Hazar Ergüçlü'nün hayat verdiği Dilber karakteri hakkında ilginç tespitlerde bulunan Devlet Opera Sanatçısı Nilgün "  Serimoglu'nun MÜTHİŞ BİR PAZARLAMA TAKTİĞİ" yazısı büyük dikkat çekti. 

 

İşte Devlet Opera sanatçısı Nilgün Serimoglu'nun o yazısı: 

 

MÜTHİŞ BİR PAZARLAMA TAKTİĞİ

Son günlerde kurgulanmış olduğunu düşündüğüm bir tartışma konusu var medyada. Yılmaz Erdoğan’ın yazıp, oynadığı “İnci Taneleri” adlı dizi tüm medyayı ele geçirmiş durumda. Youtube da  börek tarifi bile arasanız karşınıza Dilber ve onun cüretkar, sakınmasız dansı çıkıyor. 
. Bir yapım düşünün; tasarlamış, uygulamada en küçük ayrıntılara kadar titizlikle çalışmışsınız. Konu Yeşilçam’ın ilk günlerinden günümüze kadar yüzlerce versiyonu yapılmış olan alt düzey eğlence dünyası ve onun sarf malzemesi olan insanlar.
Orta derecede sinema kültürüne sahip  olanlar bilir; Türk sinemasının kare asları olarak bilinen kraliçeleri de sinema serüvenlerinde en az iki ya da üç kez pavyon gülü hatta hayat kadını oldukları filmlerde oynamışlar, dekolte kıyafetlerle pavyon dansları yapmışlardır. O filmler vizyona girince dönemin izleyici kitlesindeki kadınlar   pavyonlarda çalışmak için kuyruk mu oldular? Hiç sanmıyorum…
Herhangi bir konuda medyada, kamu oyunda ön sıraya geçmek isterseniz günümüz koşullarında bu çok zahmetli ve pahalı bir şey. İzleyiciye sunulan çok fazla ürün var. Rekabet hiç olmadığı kadar acımasız. Fakat bir kestirme yol var; o konuda çelişkili yorumları, gömer gibi davranıp arka planda öven fikir çatışmalarını medyaya taşırsanız bingo… 
İnsan zihni planlı tekrarlara karşı zayıftır. Tekerlemelerin gücü gibi… Bir şey tek düze bir şekilde sürekli karşınıza çıkıyorsa üstelik ritm gibi, sayısal beden hareketleri (yani dans) gibi rutinlere sahipse giderek zihniniz de bu rutine eşlik etmeye başlar. Reklam piyasasının mantığı zaten budur. Tekrarlar yoluyla bilinç planlama, ürün yerleştirme. 
Bu gerçekten ticari bir dehanın kullandığı başarılı bir yöntem. Bırak lehte aleyhte konuşanlar sizin adınıza doğal promosyonu yapsın. Böylelikle dizi seyretmeyenler bile “N’oluyor? Ne varmış bu dizide?” Diye klipleri izlesin. Bu sonucu tek yönlü yani olumlu yorumlarla sağlayamazdınız. 
Bizim bazı halk söylemlerimiz vardır; bunlardan biri “yiğidi öldür, hakkını yeme” der.   Yılmaz Erdoğan’ın oyunculuğu konusunda da bazı eleştirilere rastladım. Yılmaz Erdoğan benim kıstaslarıma göre çok başarılı bir sanatçı. İlk Mükremin tiplemesiyle kendine unutulmaz bir yer yaptı. Sonra başka yapımlar geldi arkasından. Bunlar genellikle  komedi dalındaydı. 
Ben kişisel fikrimi söyleyecek olursam onun komedi tarzını hep sevdim. Sosyal mesajı olan konuları işledi ve hiç sevmediğim abartılı ses ve beden anomalilerini kullanmadı. Sade ve güçlü diyaloglar ve olay zincirleriyle güldürdü, düşündürdü.
Uzun süreli komedi yapmış aktörler eğer kabuk değiştirmek isterlerse karşılarına önemli bir engel çıkar; daha önce canlandırdıkları karakterlerin izleyicide bıraktığı izler çok koyu ve kalıcıdır. Aktör ne yaparsa yapsın ilk karakter duvardaki rutubet lekesi gibi yeni tiplemeyle boğuşur, öne geçmeye çalışır. Bu nedenle Yılmaz Erdoğan’ı kaygıyla izledim. Her an Azem’in gözlerinden Mükremin’in bakmasını bekledim ama hayret… Öyle bir şey olmadı. Çok sade ve abartısız bir oyunla yalnızca yeni birini, Azem’i gördüm onda. 
Gelelim Dilber’e… Bir sanatçı gözüyle baktığım zaman çok iyi planlanmış, çalışılmış bir performans sunuluyor bizlere. Gülşen’in bir süre önce sergilediği kalça dansından nefret etmiştim. İncitici derecede müstehcen gelmişti bana. Dilber’in dansını izlerken bu duygulara kapılmadığımı görerek bir kez daha hayret ettim.  İlkel bir ritmle doğal gibi gösterilen ama ince bir teknik içeren bir dans sergiliyor Dilber. Her medya atağımda karşıma çıkan bu dansı geri çevirmeden izler oldum .İzlerken de “tüh keşke zamanında pavyonda çalışsaydım “ diye bir pişmanlık da duymuyorum (gülme efekti…)
Dizideki sahneler de abartısız, doğal ve inandırıcı. Dilber yaptığı cüretkar danslara karşın cahil ama iyi niyetli, özde bozulmamış bir sıcaklığı iletiyor izleyiciye. Çok iyi kotarılmış bir proje.
Sonuç olarak bu yapımdaki pazarlama, promosyon ekibini ticari zekalarından ötürü kutluyorum.  En azından ben başka koşullarda sabahın köründe bu yazıyı yazmazdım.

(HABER: Mustafa Barış DURAK)
 

Adana türbanlı escort Çukurova türbanlı escort Seyhan türbanlı escort Ankara türbanlı escort Mamak türbanlı escort Etimesgut türbanlı escort Polatlı türbanlı escort Pursaklar türbanlı escort Haymana türbanlı escort Çankaya türbanlı escort Keçiören türbanlı escort Sincan türbanlı escort Antalya türbanlı escort Kumluca türbanlı escort Konyaaltı türbanlı escort Manavgat türbanlı escort Muratpaşa türbanlı escort Kaş türbanlı escort Alanya türbanlı escort Kemer türbanlı escort Bursa türbanlı escort Eskişehir türbanlı escort Gaziantep türbanlı escort Şahinbey türbanlı escort Nizip türbanlı escort Şehitkamil türbanlı escort İstanbul türbanlı escort Merter türbanlı escort Nişantaşı türbanlı escort Şerifali türbanlı escort Maltepe türbanlı escort Sancaktepe türbanlı escort Eyüpsultan türbanlı escort Şişli türbanlı escort Kayaşehir türbanlı escort Büyükçekmece türbanlı escort Beşiktaş türbanlı escort Mecidiyeköy türbanlı escort Zeytinburnu türbanlı escort Sarıyer türbanlı escort Bayrampaşa türbanlı escort Fulya türbanlı escort Beyoğlu türbanlı escort Başakşehir türbanlı escort Tuzla türbanlı escort Beylikdüzü türbanlı escort Pendik türbanlı escort Bağcılar türbanlı escort Ümraniye türbanlı escort Üsküdar türbanlı escort Esenyurt türbanlı escort Küçükçekmece türbanlı escort Esenler türbanlı escort Güngören türbanlı escort Kurtköy türbanlı escort Bahçelievler türbanlı escort Sultanbeyli türbanlı escort Ataşehir türbanlı escort Kağıthane türbanlı escort Fatih türbanlı escort Çekmeköy türbanlı escort Çatalca türbanlı escort Bakırköy türbanlı escort Kadıköy türbanlı escort Avcılar türbanlı escort Beykoz türbanlı escort Kartal türbanlı escort İzmir türbanlı escort Balçova türbanlı escort Konak türbanlı escort Bayraklı türbanlı escort Buca türbanlı escort Çiğli türbanlı escort Gaziemir türbanlı escort Bergama türbanlı escort Karşıyaka türbanlı escort Urla türbanlı escort Bornova türbanlı escort Çeşme türbanlı escort Kayseri türbanlı escort Kocaeli türbanlı escort Gebze türbanlı escort İzmit türbanlı escort Malatya türbanlı escort Manisa türbanlı escort Mersin türbanlı escort Yenişehir türbanlı escort Mezitli türbanlı escort Erdemli türbanlı escort Silifke türbanlı escort Akdeniz türbanlı escort Anamur türbanlı escort Muğla türbanlı escort Bodrum türbanlı escort Milas türbanlı escort Dalaman türbanlı escort Marmaris türbanlı escort Fethiye türbanlı escort Datça türbanlı escort Samsun türbanlı escort Atakum türbanlı escort İlkadım türbanlı escort Adıyaman türbanlı escort Afyonkarahisar türbanlı escort Ağrı türbanlı escort Aksaray türbanlı escort Amasya türbanlı escort Ardahan türbanlı escort Artvin türbanlı escort Aydın türbanlı escort Balıkesir türbanlı escort Bartın türbanlı escort Batman türbanlı escort Bayburt türbanlı escort Bilecik türbanlı escort Bingöl türbanlı escort Bitlis türbanlı escort Bolu türbanlı escort Burdur türbanlı escort Çanakkale türbanlı escort Çankırı türbanlı escort Çorum türbanlı escort Denizli türbanlı escort Diyarbakır türbanlı escort Düzce türbanlı escort Edirne türbanlı escort Elazığ türbanlı escort Erzincan türbanlı escort Erzurum türbanlı escort Giresun türbanlı escort Gümüşhane türbanlı escort Hakkari türbanlı escort Hatay türbanlı escort Iğdır türbanlı escort Isparta türbanlı escort Kahramanmaraş türbanlı escort Karabük türbanlı escort Karaman türbanlı escort Kars türbanlı escort Kastamonu türbanlı escort Kırıkkale türbanlı escort Kırklareli türbanlı escort Kırşehir türbanlı escort Kilis türbanlı escort Konya türbanlı escort Kütahya türbanlı escort Mardin türbanlı escort Muş türbanlı escort Nevşehir türbanlı escort Niğde türbanlı escort Ordu türbanlı escort Osmaniye türbanlı escort Rize türbanlı escort Sakarya türbanlı escort Siirt türbanlı escort Sinop türbanlı escort Sivas türbanlı escort Şanlıurfa türbanlı escort Şırnak türbanlı escort Tekirdağ türbanlı escort Tokat türbanlı escort Trabzon türbanlı escort Tunceli türbanlı escort Uşak türbanlı escort Van türbanlı escort Yalova türbanlı escort Yozgat türbanlı escort Zonguldak türbanlı escort
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seckinhabertv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.